On the road again

6 april 2023 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Dag 5 , 5 april 2023

eerst en vooral , excuses aan onze volgers , maar vandaag … is er eigenlijk niet veel te melden . Zoals ervaren roadtrippers wel weten is er af en toe een travelday nodig om gewoon wat afstand te overbruggen . En vandaag is zo’n travelday . We vertrekken vandaag rond 9:00 uit ons hotel in Arlington en zetten koers naar Houston . Eerst passeren we nog een Ross , een grote klerenwinkel met redelijke cheap prices . Eigenlijk kan enkel Ty hier zijn slag slaan . Ondertussen zoek ik even op waar we kunnen ontbijten en na het shoppen rijden we verder naar de tacobell voor een breakfast . Onderweg hierheen zien we echter een klein Mexicaans restaurantje waar ze breakfast burrito’s doen , dus dat wordt het dan . Eigenlijk eten we gewoon spek met eieren tussen een wrap , als het kind maar een naam heeft . Maar wel lekker . We rijden weer even verder naar een Wallmart voor water , cereal en fruit voor onderweg en de komende dagen .  Zo hebben we toch iets ‘healty’ bij de hand . We zijn nu stilaan tegen het middaguur en zitten nog steeds in de Dallas area , nu wordt het wel echt tijd om te gaan moven . We rijden de 450 km in een uurtje of 5 , waarin we ook 1 pitstop (of was het pisstop)  doen om oa te tanken . Zoals reeds eerder gezegd is de naft hier vrij goedkoop, maar ons beestje zuipt uiteraard wel wat . Rond 16:00 komen we aan in ons hotel in Houston . Hier zullen we 3 nachten blijven . Ondertussen vernemen we via radio en tv dat er ook hier weer weather warnings zijn . Dit keer geen tornado’s , maar wel heel veel regen , storm en mogelijk overstromingen . Met het weer hebben we het niet getroffen , maar een wijze man heeft me ooit gezegd : “maak je niet druk in wat je niet kan veranderen “ . Toch wel spannend dus .
We installeren ons in de kamer en zoeken even op waar we gaan eten . Ik wil niet te ver rijden dus het wordt een Applebees in de buurt . Het wordt steak , kip and Shrimps vandaag . Na een uurtje zitten we al in de kamer om onze volgende 2 dagen in te plannen .
Als alles goed gaat doen we morgen de bezienswaardigheden in Houston en overmorgen Nasa spacecenter .
Tot morgen !
Sven

1. Ray:
    6 april 2023
    Houston the Belgium family has arrived there is no problem. Hopelijk valt het slechte weer mee en kunnen jullie de geplande uitstappen doen. Enjoy
  2. Jb:
    6 april 2023
    Dag Sven, je bent hier onze beste problemsolver dus dan zal dat in Houston ook wel lukken. Leuk om jullie verslagen te lezen! Ik merk wel dat je het moeilijk begint te krijgen met onze moedertaal, want zoals een sneaky snake sluipt het Engels in je travel stories. Watch out met de floatings en blijf healthy breakfast doen......dju, ik heb ook zitten, denk ik..... Have fun and take care!!! Ja lap....Damn
  3. Ingrid:
    6 april 2023
    Toch nog een heel verhaal om niets te melden…je kan bijna in de politiek 🤪. We duimen dat het stormy weather snel overvliegt en jullie de planning kunnen uitvoeren. Geniet er daar nog van. Veel groetjes uit sunny Spain