Rainy day in Houston

7 april 2023 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Dag 6 , 6 april 2023

tja , wat gaat het hier allemaal snel … het is alweer donderdag dus we zijn hier bijna een week nu . Jetlag nog steeds niet weg trouwens , Gwen is nog altijd om 4:00 wakker , ikzelf en Zane een uurtje later . Enkel Ty heeft er geen last van .
vandaag is het echt slecht weer in Houston , veel regen . De temperatuur valt nog mee , maar kruipt niet boven de 18 graden . En morgen gaat niet veel beter zijn , dus het zullen dan vooral binnenactiviteiten worden …

Zane en Gwendy nemen snel een ontbijt to go in het hotel , terwijl Ty zijn doos cereal gewoon meeneemt in de auto en off we go , explore Houston . Eerst op het programma staat de Greetings from Houston Mural , even fotootje en klaar . Dan rijden we naar het beercan house , een huis volledig opgebouwd uit lege bierblikjes  . Dan richting downtown waar we de ‘Houston is inspired’ mural bekijken .  Volgende stop is the ballpark van de Houston Astro’s , Minute Maid Park . Dit wordt een korte stop aangezien we zaterdag hier een ballpark toer geboekt hebben . Wel weer indrukwekkend en nice zo’n stadium gewoon downtown. Dan richting Beatles statue en het ‘we love Houston’ sign . Volgende stop is het politiemuseum dat gelegen is in de downtown headquarters van de Houston PD . Ik zeg dat ik politieman ben in België en de deuren gaan wagenwijd open . Zoveel respect voor First responders en ook onder elkaar is heden ten dage in België ondenkbaar … jammer . Ty , Zane en Gwendy moeten door de metaaldetector en worden even gecontroleerd , ik mag  ‘als collega’ gewoon binnen zonder controle . Ik stap ook wel door de metaal detector die luid loeit als ik er door ga , maar dat vinden ze hier wel normaal voor een collega politie . Die kan immers wel een wapen bijhebben dat het geluid kan geven . Het museum zelf is niet erg groot en na een half uurtje gaan we na  uitgebreid goodbye te zeggen weer verder . De officer bij de deur vraagt of we al in ‘the tunnels’ zijn geweest. Neen daar hadden we nog nooit van gehoord. Hij wijst ons een gebouw aan de overkant van de straat waar we de tunnels in kunnen. Blijkbaar is Houston ondertunneld en in die tunnels kan je wandelen. Er zijn allemaal eetgelegenheden. Best gezellig eigenlijk. Er zitten ook heel wat mensen te eten, waarschijnlijk zakenmensen die samen lunchen met collega’s. Wij hebben nog geen honger en wandelen wat verder. Als we ergens weer naar boven komen, zitten we in een building. Hier zijn allemaal hoekjes waar je  kan zitten en een meegebrachte lunch kan eten mocht je dit willen. Ik dacht dat die buildings prive waren en alleen gebruikt werden door de mensen die er werkten, maar blijkbaar zijn die gewoon toegankelijk voor iedereen. Je kan er gewoon doorlopen en zitten. Er is ook een overdekte brug die je naar een andere building brengt, deze komt uit op een shoppingcenter. Na dit bezocht te hebben, wandelen we terug naar de auto.
Nu rijden we verder naar het Sam Houston Park waar we het Museum of Natural Science gaan bezoeken . Dit museum is best de moeite waard . Ty vindt vooral de gems en de dino’s interessant , ik vind de mummies en het deel van Ancient Egypt wel de moeite . Na een dikke 2 uur hebben we het wel gezien en verlaten het museum . Nog even een omweggetje via Rice University , ook een D1 school en uiteraard vonden we het footballstadium en het baseballstadium weer heel imposant . We vervolgen onze weg naar het waterwallpark . Hier is een enorme muur waar water van afkomt als een soort waterval , heel mooi . Het is ondertussen weer 16:00 gepasseerd en we besluiten naar het hotel terug te keren . Eén ding is zeker Houston is zoals de Antwerpse ring , … tijdens de spits altijd file . Zoals Nathalie ( ondertussen een local hier) zegt ‘Houston is always 30 min away from Houston’. Terug in het hotel even omkleden en we gaan dan naar het Mexicaans restaurant over ons hotel , Juanita’s , waar ik zelf een heel lekker avondmaal naar binnen werk . Nu zitten we rustig op de kamer ( nu ja rustig …. Ty heeft van onze kamer een voetbalveld gemaakt dus echt rustig is het niet) te relaxen en ons verslagje te schrijven .
C U

1. Ingrid:
    7 april 2023
    Zelfs een regendag kan de pret niet drukken. Die Amerikanen zijn toch echt wel gastvrij van nature. Die tunnels en gebouwen ooen voor iedereen…we kunnen er nog wat van leren 👍.
    Hopelijk morgen droog 🤞