The long journey ‘home’

2 april 2023 - Austin, Texas, Verenigde Staten

Ja , home want het is toch elke keer een beetje thuiskomen … relaas van onze travelday .
om 1:30 gaat onze wekker , midden in de nacht dus . Rond 2:45 zijn we op weg naar Zaventem en we komen daar dan ook aan om 3:30 . Even ruzie maken met de bareel van de parking die niet open wil , maar enkele minuten later staan we toch in de vertrekhal van Zaventem . Wij checken als allereerste in aan de klm balie en het eerste deeltje wachten kan beginnen . We stijgen perfect op tijd op richting Schiphol en de Cityhopper Embraer 90 van KLM brengt ons op 35 minuutjes naar Schiphol . Onze 6 uur durende layover aldaar is echt wel lang . We proberen de tijd wat te vullen met winkels kijken (raar maar waar , er wordt niks gekocht)  en vooral onze sociale media wat checken . Om 12:50 stijgen we dan weer perfect op tijd op met de boeing 787-9 richting Austin , Texas .  Zane en ik zitten erg ruim aan de emergency exit en Ty en Gwendy zitten 2 rijen achter ons . De vlucht brengt ons ook perfect op tijd in Austin . Een zeer aangename vlucht zonder turbulentie en op tijd en stond een natje en een droogje . Ikzelf kan af en toe ook een beetje slapen , prima dus .
Om 16:05 plaatselijke tijd , dus 23:05 Belgische tijd landen we in de state capitol van Texas . Onze koffers zijn er ook redelijk snel en nu op naar homeland security , toch ook altijd een beetje spannend . Maar ook daar gaan we zeer vlot door .

Op naar onze carrental nu. Ik heb deze keer voor Avis gekozen omdat ik daar ‘preferred’ member ben , maar ook omdat we daar een tablet konden huren die ons in de auto niet alleen navigatie gaf maar ook een wifi hotspot voor al onze telefoons. Hier komen we onze eerste ‘tegenslag’ tegen . Onze gehuurde autocategorie is er niet en ook van de tablet had de dame aan de ‘prefered’ balie nog nooit gehoord . Na wat onderhandelen en wachten , krijgen we te horen dat we een gratis upgrade krijgen , een chevrolet Suburban gaat het worden . Na een 20 tal minuten komt ‘de bak’ voorgereden …. Wat een auto . Enige nadeel , de navigatie werkt enkel op carplay maar aangezien we geen wifi hebben kunnen we dat dus niet gebruiken , bummer . Gwendy spreekt even een meneer aan op de Avis-parking en die vertelt ons dat ze wel tablets hebben maar dat we dan terug naar beneden moeten gaan . We laten Zane en Ty even achter als waakhond in de auto en Gwendy en ik gaan naar de benedenbalie waar een vriendelijke dame ons dan toch die tablet geeft . Eind goed al goed en we kunnen de baan op met een upgrade , wifi en navigatie . Het wachten loont dus .

We rijden naar de comfortsuites in Pflugerville , checken in en gaan nog snel even eten in Wendy’s . Rond 21:00 plaatselijke tijd , dus 4:00 ‘s nachts Belgische tijd zijn we terug in ons  hotel . We zijn dus 27 uur wakker en voelen ons stilaan brak . Zane kijkt nog even wat mlb , Ty checkt (uiteraard) youtube en roblox, Gwendy versteekt al onze bagage en ikzelf zet me even aan dit verslagje .
Binnen enkele minuten gaan we het licht wel uit doen . Het is goed geweest vandaag .
Tot snel !

1. Nancy Theugels:
    2 april 2023
    Leuk jullie zo weer te kunnen volgen! Geniet er volop van!!
  2. Ingrid:
    2 april 2023
    Goodmorning Austin, we hebben jullie wel liever hier in Spain maar elke morgen jullie verslag lezen maakt veel goed! Gelukkig hebben jullie nu overal wifi 👍. De start is al goed gelukt en de aanhouder wint ook in Texas….de avonturen kunnen beginnen yeah . Veel groetjes 🥰
  3. Mira:
    Have fun
  4. Wauters:
    2 april 2023
    Good night zou ik zeggen , want is nog maar 2 uur bij jullie. De reis is dus goed gestart, maak er het beste van en geniet maar. Hoop dat je niet teveel jetlags hebt. Hopelijk beter weer dan hier.🚘🌞😜
  5. Ray:
    2 april 2023
    Echte "family time" de belangrijkste tijd die er bestaat. Enjoy the trip