Hurghada 1 en 2 april

3 april 2024 - Hurghada, Egypte

We zijn (eindelijk) nog eens weg , met zijn drieën deze keer want Zane zit uiteraard nog in de States. Deze vakantie staat echt in het teken van ‘rust’ wat ik van mijn vorige trip niet kon zeggen .

Ty, Gwendy en ik trekken deze keer naar Hurghada , in Egypte , aan de Rode Zee.

Op maandag 1 april (no joke) rijden we om 4:45 AM richting Eindhoven airport . Om 5:50 parkeren we onze wagen aldaar, wandelen we 2 minuten richting vertrekhal en onze reis kan beginnen. Wat vind ik Eindhoven toch een leuke airport …. Om 6:10 kunnen we inchecken bij TUI en geven we onze bagage af . Ook weer snel door de controles en dan weer wachten . Ik kom altijd liever te vroeg dan te laat , maar dat kan de wachttijden op luchthavens wel wat langer maken 😀. Om 8:20 begint het boarden van onze 737 Max en na een beetje delay stijgen we om 9:15 op . Na een redelijk kalme vlucht landen we dan om 14:05 op Hurghada International Airport . Dit vliegtuig moet ook nog naar Sharm El Sheik dus niet iedereen moet er hier uit , wat ook een eerste keer is voor ons. Dan stappen we uit en worden we in onze eerste 2 minuten al in het zak gezet …. We moeten een visum kopen van normaal 75 euro , maar wij betalen er 87 euro voor . Soit , ‘t is vakantie dus gaan we ons dat niet teveel aantrekken, alhoewel. Dan naar de bagageband … na meer dan een uur wachten krijgen we aan belt 7 dan toch te horen dat onze bagage ‘onderweg’ is ??? Tja , wat dat wil zeggen , weet natuurlijk niemand . Na nog eens 20 minuten , dus bijna anderhalf uur in totaal , zeggen ze ons dat onze bagage er op belt 3 aankomt ??? 5 minuutjes later dan toch eindelijk onze bagage . Onze eerste keer Egypte , en van een valse start gesproken toch …

We stappen in de Tui bus en gelukkig is de eerste stop ook ons hotel voor 12 dagen , Sindbad Club , toch een gelukje. De check in is goed voorbereid en een half uurtje later zitten we op onze kamer . Even uitpakken en een wandelingetje maar. We verkennen even waar de verschillende zwembaden zijn en dan wagen we ons op ‘de boulevard’. Aangezien de wifi in ons hotel allesbehalve top is, gaan we naar de vodafone winkel voor een simkaartje voor Ty.  Een vriendelijke mevrouw helpt ons verder en in no time hebben Ty en Gwendy (het was een deal , 2 voor de prijs van 1) een simkaart . Ik zelf had weeral een esim van holafly , dus alle 3 toch weer bereikbaar . Daar gaat de deconnectie …

Terug in het hotel gaan we nu avondeten. Het avond buffet is zeer uitgebreid.

Na het eten nog even naar een winkeltje voor een voetbaltenuetje van Salah voor Ty, maar we gaan buiten zonder tenue maar wel met een shirt voor Gwendy. 😀 De vriendelijke winkelier belooft ons dat hij morgen dat tenuetje wel in huis heeft. Ik ben ondertussen stikkapot , reizen kruipt altijd serieus in mijn kleren en ik was al redelijk moe vertrokken , nog niet echt gerecupereerd van de USA en ook een enorm drukke week achter de rug op het werk. Om 20:00 lig ik dus al in dromenland. Niet veel later volgen Ty en Gwen.

De volgende dag zijn we uiteraard vroeg wakker . Ik besluit op de kamer even een workoutje te doen terwijl Ty en Gwen al even een wandelingetje gaan doen . Gisteren ben ik vergeten te vermelden dat Ty een zeldzame Pokemon heeft gevonden , enkel te vangen in Egypte, dus dat smaakt naar meer.

Na de wandeling/workout gaan we ontbijten. Het ontbijt is uitgebreid te noemen , maar uiteraard weinig ‘charcuterie’.

Na het ontbijt uiteraard richting zwembad, relaxvakantie it is.

Er zijn 2 grote zwembaden in ons hotel en 8 schuifaffen ( geen groen boekje bij de hand , maar ik denk dat dit het meervoud is van schuifaf) . Er is een ‘rustig’ zwembad, zonder animatie en muziek, en een ‘drukker’ zwembad (golfslagbad) met muziek en rondom animatie. We kiezen vandaag voor het tweede en wat een succes. Ty vindt de golven in het zwembad geweldig. De muziek is iets minder het zijn allemaal lower tempo covers van bekende songs. Maar geen probleem, we maken er ineens een quiz van: om ter snelste raden wie de originele uitvoerder is. Na een tijdje moet Gwendy naar het toilet. Ze blijft iets langer weg maar uiteindelijk zien we ze toch terug verschijnen, inclusief pijnlijke grimas. Aiai, ze is van de trap gevallen en heeft een enorm grote bloeduitstorting op haar bil. Dat gaan we toch in het oog moeten houden.

Voor onze lunch verplaatsen we ons niet ver, er is namelijk een buffet restaurant naast het zwembad.

Na de lunch terug hetzelfde zwembad, hopelijk zonder vallen deze namiddag.

Het is een zalig dagje , 32 graden, en rond 17:00 zien we de zon stilaan verdwijnen. Hop naar de kamer , douchen en om 18:30 weeral eten. In ons hotel zijn 2 grote buffetrestaurants, maar ook 3 a la carte restaurants, Italiaans, Aziatisch en Libanees. Vandaag hebben we bij de Italiaan gereserveerd. Ikzelf vond het niet veel soeps, Gwendy vind het ok en Ty eet zijn pizza wel helemaal op, maar zegt toch ook :”de pizza is wel lekker , maar toch de minste dat ik ooit gegeten heb”.

Na het dinner nog een korte wandeling, richting apotheek voor zalf en pilletjes voor Gwen. De blauwe plek wordt immers groter en groter …

Tot de volgende (volgende , niet tot morgen want we zijn deze keer niet van plan om dagelijks iets te schrijven, tenzij er dagelijks wel iemand valt of iets anders interessants te melden is)...

maassalama

1. Jb:
    3 april 2024
    ??eindelijk weer weg?? Dat is uiteraard een understatement zo groot als de kathedraal van Antwerpen. Iedereen die jou kent, weet immers dat jij zeer regelmatig weg bent….
    En gelijk heb je!
    Geniet ervan en pas op voor de glibberige trap in t hotel
  2. Family Hendrickx on tour:
    3 april 2024
    Ja al die verlof die ik verleden jaar niet heb opgenomen , moet natuurlijk dringend op . 😉
  3. Ingrid:
    3 april 2024
    Al heel wat avontuur voor een rustvakantie vind ik. Hopelijk verlopen de volgende dagen volgens plan. Geniet er ginder van, hier in België nat, grijs en fris.
    Veel groetjes
  4. Family Hendrickx on tour:
    3 april 2024
    Een beetje te veel avontuur om te beginnen 😀
  5. Wauters:
    3 april 2024
    Eindelijk eens op verlof, ja Da s wel waar. Krijg al compassie. Maar alle, t is u gegund.
    Beter weer als hier, da s t voornaamste. Hopelijk niet teveel ongelukjes meer. Verzorg mijn liefste dochter maar goe. Rustig genieten en uitrusten da s de boodschap. Veel groetjes van 👩 die toch een heel klein beetje jaloers is.❤️❤️
  6. Family Hendrickx on tour:
    Knuffels