Een holderdeBOLDER Happy birthday !

4 april 2023 - Arlington, Verenigde Staten

Dag 3 , 03/04/2023

Vandaag is het zover ….. happy birthday to you , happy birthday to you , happy birthday dear Zane , happy birthday to you. Zane wordt vandaag 19 . Als extra verjaardagskado had hij gisteren al onverwachte tickets gehad voor de Rangers , ook omdat vandaag eigenlijk een beetje in het teken van Ty gepland was , maar daarover later meer .

Gwendy en Zane hebben nog last van de jetlag , maar Ty en ikzelf minder . Eerstgenoemden rond 3:30 wakker , ikzelf 5:30 en Ty slaapt uit tot 6:30 . Het begint te beteren .

Eerst op het programma vandaag staat downtown Dallas . We vertrekken rond 9:00 in het hotel en een half uurtje later staan we geparkeerd in downtown Dallas . We beginnen onze wandeling daar op Pioneer Plaza bekend voor de vele beeldhouwwerken van het vee en de cowboys , een cattledrive dus . Mooi . Vanaf daar wandelen we verder richting Kennedy Memorial tot Gwendy ineens zegt : “zeg , de jongens hebben nog niet gegeten .” Juist , dat waren we percies vergeten , de hongerigen spijzen . Uiteraard wandelen we net op die moment een McDonalds voorbij dus breakfast at Tifan…. Sorry McDonalds it is . Als trouwe intermittent faster neem ik enkel een zwarte koffie , maar de jongens laten zich gaan aan chickendips en burgers …. Stevig ontbijt, maar aangezien we hier elke dag redelijk wat kilometers vreten , kan dat dus wel . Na dit ontbijtje wandelen we weer verder Kennedy Memorial Plaza , uiteraard een gedenkbeeld ter ere van JFK . We kuieren verder en gaan voor de leut eens een winkeltje van cowboyhoeden binnen . Vervolgens verder naar 6th floor museum vanwaar Lee Harvey Oswald Kennedy doodschoot , althans volgens sommigen want niet iedereen is hiervan overtuigd . Toch wel even indrukwekkend als je staat op een plaats waar één van de populairste en machtigste mensen ooit is neergeschoten .

Dan nog even verder wandelen naar de Reunion Tower , een heel hoge toren die de skyline van de stad mee bepaald .

Hierna rijden we met de auto naar de wijk Deep Ellum . Een populaire en trendy wijk met veel muurschilderingen , bars , restaurants , en andere vintage winkels . Leuk om te doen en aangezien we het middaguur weeral gepasseerd zijn , besluiten we hier ook te lunchen .  We eten bij Terry Blacks BBQ , en betalen ons blauw aan heel lekkere BBQ , de brisket is overheerlijk .
Na het eten toch nog even een stop voor onze jarige . We rijden naar het stadje Allen , waar de Monkeysports is , een heel grote sportwinkel met naar het schijnt veel baseballstuff . Ook al slaat dit een beetje tegen, toch weet Zane een aantal dingetjes te scoren die hij wel kan ‘gebruiken’ .

En nu zijn we aan het deel van Ty gekomen, maar eerst even tanken .

Omgerekend betalen we 57 euro voor 80 liter benzine oftewel 0,71 euro per liter … en de Amerikaan maar klagen dat de naft hier zo duur is geworden , ze moesten eens weten .

Goed nu dus echt Ty zijn deel …Zoals onze trouwe volgers wel weten , is Ty een grote youtube watcher en naast Mr Beast , is één van zijn idolen ‘Unspeakable’ . Toen we nog thuis waren , ontdekten we dat een klein indoor pretparkje waar Unspeakable zijn naam aan verbonden heeft , zich niet ver van Dallas bevindt . Dit pretpark , Bolder adventure park genoemd ligt in Grand Prairie , op zo’n 15 minuten van ons hotel . Dus uiteraard is dit van 17:00 tot 21:00 (wat ook de openingsuren van het park zijn) the place to be vandaag . Hoewel het dus echt niet supergroot is , heeft Ty de tijd van zijn leven . Jammer dat dit zo vroeg in onze trip is , want dit zal sowieso het hoogtepunt van de trip voor Ty zijn . Vooral de game met de blasters waar je met blasters ‘mousse’ ballen schiet en met 2 teams tegen elkaar strijdt is ieders favoriet. Je scoort punten door op je tegenstander te schieten , maar ook door op vaste doelen te schieten , leuk dus en team Hendrickx droogt meerder Amerikaan af … lekker zo . Ook de hoge schuifaf met banden vindt Ty te gek . Het ‘minen’ vindt hij ook de max . Dit is gebaseerd op hoe vroeger de cowboys goud uit de rivier ziften en Ty houdt hier dis een kg of 3 speciale stenen over . Die stenen zullen dus ook terug mee naar België moeten , dus kunnen we nu al 3 kg minder van iets anders kopen😉. De tijd vliegt dus voorbij en voor we het weten is het al 21:00 . Ty,Zane en Gwen eten nog een slice pizza en ondergetekende heeft vandaag enkel met zijn BBQ lunch genoeg voor de dag .

Na dit pretparkbezoek is Ty echt door het dolle heen en wat maakt een mens nu gelukkiger dan zijn eigen kinderen zo happy te zien?

We bollen terug naar het hotel waar Gwen en Ty nog snel even gaan zwemmen, de pool sluit om 22:00 , terwijl ik dit verslagje schrijf en Zane vroeg gaat slapen .

Wat een dag weeral en wat vliegen de dagen hier voorbij .

Tot snel !

Sven

1. Ray:
    4 april 2023
    Top dag voor Ty en feestdag voor Zane mooi zo. Don't forget breakfast and black coffee, away to start the day.
  2. Wauters:
    4 april 2023
    Weeral nen hele boek om te lezen. Maar wel leuk om te volgen. Zo zijn we er precies toch een beetje bij.
  3. Ingrid:
    4 april 2023
    Happy boys , happy parents en happy readers too !
    Super geniet maar verder ….en wij van hier ook 👍