Dublin day 2

12 februari 2024 - Dublin, Ierland

The Dublin jetlag is in affect 😂 om 5:15 zijn we allebei wakker ….

Om 6:30 ontbijt , mijn eerste ontbijt sinds november , dus dat smaakt . Koffietje , theetje en om 8:30 gaan we op pad richting Hop on Hop off Bus .

We trekken een fotootje van de spire en om 9:00 zitten we op de (eerste) hop on hop off bus . We rijden een toertje door de stad waarbij onze chauffeur ook gids van dienst is , van multitasken gesproken. Om 9:40 arriveren we op onze geplande stop 14 en stappen we af . We wandelen rond Christchurch Cathedral en doden ff de tijd tot 10:00 want dan gaat Dublinia open , het museum van de vikings en het Dublin in de middeleeuwen . Leuke stop om te doen en ook voor kids , een zeer interactief museum . We vertoeven hier een uurtje en wandelen dan richting Dublin Castle . Hier zien we vooral schilderijen en kunstwerken maar ook de grote zaal waar de Ierse president om de 7 jaar ingehuldigd wordt wordt . In deze zaal hebben ook verschillende wereldleiders gedineerd, impressive .

Naast Dublin Castle ligt de Dubhlinn gardens , een klein parkje waar ook een paviljoentje is waar fallen garda ( de politie in Dublin) herinnerd worden .

Het is nu ongeveer 12:00 uur en om 13:00 uur hebben we een tour geboekt bij Guiness . Dus we wandelen richting de brouwerij en onderweg lunchen we even , een pannini it is .

De toer in Guiness is heel leuk . We leren over het hele brouwproces , de ingrediënten en er is ook een tasting .

Houd jullie nu vast , zeker de mensen die Gwendy wat kennen . Gwendy drinkt tijdens de tasting een halve Guiness , ik herken mijn eigen vrouw niet . Ok, het glas was slechts een shotglaasje , maar toch , het was toch een slok . Ze eindigt de tasting dan ook met de woorden : “da moete toch gedaan hebben in Dublin”. We eindigen de tour op de hoogste verdieping waar je een mooi zicht hebt op de hele stad . We krijgen hier ook 2 gratis (gewoon formaat, dus groot) Guiness, en aangezien Gwen (gelukkig) al genoeg Guiness binnen heeft , heeft ondergetekende geluk . 😀

Na deze stop en versnaperingen , nemen we terug onze hop on hop off bus en rijden we nog een beetje door de stad . Volgende stop op ons programma is het museum of literature (MOLI) , bollebozen dat we zijn . Raar maar waar , moeten we weer door Grafton Street wandelen , of laat Gwendy ons daar door wandelen ? We blijven een half uurtje in MOLI , misschien toch niet zo’n bollebozen ?

We gaan nu naar het Wax museum , leuke stop , vooral het Terror Hotel , maar dit kan toch niet tippen aan een Madam Tussaud’s  .

We gaan nog even de Penneys (Primark) binnen en gaan ons daarna even terug opfrissen in ons hotel want straks gaan we eten in The Church .

Om 19:30 stipt komen we aan in The Church . Hier hadden we dus ook al even geleden gereserveerd . Dit restaurant is zoals de naam doet vermoeden , gelegen in een oud kerkgebouw . Wat een mooie setting . We bestellen mosselen als voorgerecht to share en Gwen neemt fish and chips als hoofdgerecht . Mijn main course is Irish Lambstew . Ondertussen wordt er hier ook live muziek gespeeld en nog straffer ook live gedanst . Leuk en goed gegeten!

Op aanraden van mijn goede vriend Chad gaan we na het eten nog naar de Celt Bar , een Irish pub , toevallig dichtbij ons hotel . Leuke tent , uiteraard ook met live muziek . We moeten hier van Chad ook de groeten doen aan barman Dragos . Wanneer we dit doen , worden we ook nog overstelpt met ‘shotjes’ … een zware avond dus , want na Gwendy’s Guiness-avontuur van vanmiddag zijn alle shotjes dus voor mij .

Allez , sljlapwelj , totch marge .

1. Ingrid:
    12 februari 2024
    Geweldig 😱 ons Gwendy aan de Guiness 🤣🤣. Leuke gevulde dag weeral ….genieten maar 🥰👍

Jouw reactie