Dublin dag 3

13 februari 2024 - Dublin, Ierland

Vandaag , dezelfde start als gisteren , al zijn we iets later wakker , 6:15 . Om 7:15 zitten we aan het ontbijt en om 8:30 start onze ontdekkingstocht van Dublin terug . Eerste stop vandaag is The little Museum of Dublin. Leuk , allemaal dingetjes van Dublin geschonken door het volk . Onze gids , lady Isabella die trouwens oude Dublinse klederdracht draagt , is zo zot als Moe Foeng zoals we in het Antwerpse weleens durven zeggen . Ze legt ons heel interactief vanalles uit , een beetje te interactief soms , angstaanjagend interactief zelfs . Ze eindigt de rondleiding wel met een zelfgezongen lied , en amai wat kan dat mens zingen …. Maar dus wel zo gek als iets .

Om 10:00 op weg naar onze volgende stop , EPIC , the Irish emigration museum. Leuk museum , opgebouwd a la Red Star Line Museum , maar dit is iets groter . We komen te weten wanneer, waarom , enz de Ieren massaal emigreerden vroeger en wie de bekendste emigranten zijn.  Aangezien we om 12:30 een toer geboekt hebben bij Jameson , gaan we door in Epic rond 11:45, want het is toch zo’n 30 minuten wandelen.

Onderweg naar Jameson, nemen we nog een donut en een espresso on the go want je kan nu geen whiskey gaan tasten op een lege maag . De tour in Jameson is met een gids. Onze gids is heel enthousiast en spontaan. De tour opvallend innovatief, met filmpjes en lichten die op de juiste momenten aanfloepen. Na ongeveer een uur, weten we alles wat er te weten valt over Jameson whiskey en hebben we leren proeven van the original, the black barrel en de Crested . Twee  Jameson’s ginger en lime later zetten we onze weg verder .

We trekken richting de 2 kathedralen in Dublin, Christchurch en Saint Patrick . Grote gebouwen die binnen vol staan met allerhande relikwieën. We blijven hier niet te lang want we willen ook zeker het Irish Rock and Roll Museum bezoeken .
Dit is niet alleen een museum maar ook vandaag nog een opnamestudio . Uiteraard zijn alle groten der Ierse rockmuziek hier gepasseerd maar vooral op U2 (hoe kan het ook anders) en Thin Lizzy vallen de spotlights . Toevallig zitten er in onze groep 2 muzikanten en die mogen in de studio waar ook Sinead O’Connor en andere groten der muziek hebben gestaan een ‘aireke’ spelen . Ook niet Ierse muzikanten zijn hier geweest , waaronder Michael Jackson en ook Eminem , ja Ty we hebben op dezelfde trappen gelopen als Eminem . Na dit museum weer even langs ons hotel want het avondeten nadert . De lunch zijn we percies overgeslagen vandaag .

Vandaag dineren we in een klein Mexicaans Restaurant , El Grito . Ook dit is weer zeer lekker alhoewel allemaal niet iets te pikant voor Gwen . Een geslaagde dag 3 zit er dan weer op .

1. Jb:
    13 februari 2024
    Er is geen twijfel mogelijk, met al die museumbezoeken ben je eigenlijk stage aan het doen en leer je van de besten. Er staat jou een grote toekomst te wachten als ambassadeur van ons erfgoedcentrum. Geniet er nog van en tot morgen
  2. Wauters:
    13 februari 2024
    Zo te zien, is Dublin een heel leuke en mooie stad. Goei reisverslag, we zitten precies zelf in Dublin.
  3. Ingrid:
    13 februari 2024
    Dat tripke is wel heel behoorlijk voorbereid zeg ! Misschien nog net een lunchpauzeke inlassen. Geniet er nog van…wij genieten lekker mee 👍
    Groetjes uit Torrevieja 24° 😎

Jouw reactie