Dublin day 1

10 februari 2024 - Dublin, Ierland

‘t Is weer even geleden , maar we mogen nog eens …. Om 6:00 gaat de wekker , ff den douche in en off we go richting Zaventem . Bestemming voor de komende dagen …. DUBLIN !

Benieuwd wat ons dat weer allemaal gaat brengen .

Alvast bedankt aan de grandparents om op Ty te letten , ook al weten we nu al dat we een superverwende boy gaan terugkrijgen 😀

Om 10:15 stijgen we stipt op en om 10:40 (11:40 Belgische tijd) landen we in Dublin . Eerste keer Aer Lingus en niets verkeerd te melden , maar ja we hadden wel emergency seats anders hadden we waarschijnlijk wel wat geklaagd over het sardineblikgehalte .

Met de shuttle bus naar ons hotel , en waarempel om 12:00 zitten we al op onze kamer . Even opfrissen en hop eerste verkenningstocht kan beginnen.

Richting Templebar 🍺 gaat het uiteraard … eerst een kleinigheidje eten op de temple bar food market .

Een ‘fondke’ leggen noemen ze dat dan want daarna het echte werk in de temple bar zelf . Leuke belevenis en we bedenken ons : is dit misschien wel het bekendste ‘cafe’ ter wereld ?

Na onze stop in de temple bar , wandelen even verder naar Grafton street , wel bekend bij echte Ed Sheeran fans … leuk sfeertje op Grafton street met om de 50 meter wel een andere ‘live’ artiest .

We zetten onze weg verder en komen dan aan op Trinity College , de bekendste Ierse universiteit ….

En we hebben geluk, hier is een rugbymatch bezig . Voor ons de eerste keer om rugby live te zien , wat een oermensen allemaal . De tackles vliegen in het rond …

Nu even terug naar het hotel ,opfrissen om dan te gaan avondeten bij Bunsen , een bekend Iers Burgerrestaurant . We hebben een goede week geleden al wat restaurantjes vastgelegd , hopen dat alle reservaties gelukt zijn .

Bunsen blijkt heel lekker , de koks moeten zich dan ook op niet teveel focussen …. De menukaart is even groot als een adreskaartje , een hamburger of een cheeseburger en van beiden is ook de double variant beschikbaar . By the way , de reservatie was dus ook niet echt nodig .

Zoals gezegd toch wel de moeite , lekker !

We wandelen nog even terug naar ons hotel en de boeken gaan stilaan dicht voor vandaag !

Niet slecht 23000 stappen op onze eerste (halve) dag Dublin .

Chì mi thu a-màireach !

1. Wauters:
    10 februari 2024
    Knap, zo veel stappen, maar nog knapper de Guinness en de rugby
  2. Ingrid:
    11 februari 2024
    Yes ! Een nieuw reisverhaal 🥳
    Leuk om jullie weer te mogen volgen. Die eerdte dag zat al behoorlijk vol gepland ! Toppie
    Tot morgen 🥰
  3. Nancy Theugels:
    11 februari 2024
    Zo leuk weer 1 van jullie verhalen te lezen!! Geniet ervan!!! De eerste dag was al geslaagd zo te zien!!

Jouw reactie