Arizona 9 maart

10 maart 2024 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Dag 3 en om 4:50 wakker , niet slecht … Witteke is ook al wakker , de oudste en jongste van de clan zijn nog in dromenland .

Om 7:00 zijn we al vertrekkensklaar en ‘en route’ naar Sunset Crater Volcano National Monument . Dit is een vulkaan geweest en alle landschappen zien zwart van de verkoolde lava . Weeral heel wijde landschappen en veel fotomomenten.

Op dezelfde weg ligt ook Wupatki National Monument , een vroegere Indiaanse nederzetting . Ook hier zijn we onder de indruk .

Rond de middag komen we dan aan in Cameron Trading Post waar we besluiten om ineens te lunchen .

We zijn nu bijna op ons hoofddoel van vandaag , één van de 7 wereldwonderen, de Grand Canyon.

Terwijl we de ingang binnen rijden en onze pas aan de Park Ranger laten zien , vraag ik haar waar we wildlife kunnen spotten vandaag . Terwijl ik deze vraag stel , lopen er 3 wilde paarden voor onze auto over de weg , wat een toeval .

We beginnen bij de Desert View Tower Vista . Hoewel ik hier al geweest ben, ben ik toch weer serieus onder de indruk van de Canyon. De Grand Canyon is 16 km breed en 1 km diep gemiddeld . We rijden verder en stoppen bij verschillende vistapoints. Onderweg stuiten we ook op een kudde ‘elk’ , een soort eland , dus ook toch nog wildlife op deze trip , YES !

Na de grand canyon bollen we naar ons eindpunt, het stadje Williams aan de historic Route 66 . We checken in ons hotel in en we wandelen dan naar de US 66 waar we gaan eten in een Mexicaans restaurant , El Corral on 66 . We eten hier zeer lekker en zeer veel , het zal een gezellige nacht worden in de kamer . We slenteren nog wat over de route 66 en eindigen om 21:00 in onze kamer waar ik deze blog even schrijf .

Wat een emotievolle mooie dag was het weer . Het weer was ook geweldig vandaag , hoewel redelijk koud , wel heel zonnig en geen wolkje aan de lucht.

Slaapwel !

1. Ingrid:
    10 maart 2024
    Top weeral ! Ik zag net de foto’s…supermooi daar toch. En dan wetende dat het in het echt nóg impressionanter is. Ik weet nog dat zelfs ik efkes stil was 🤣 . Doe zo verder we genieten mee 👍
  2. Wauters:
    10 maart 2024
    Blijft toch indrukwekkend deze landschappen. Reeds enkele keren in de Grand Canyon geweest, maar steeds opnieuw ongelofelijk mooi.

Jouw reactie