Arizona 8 maart

9 maart 2024 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Lap het is weer van dat , 2:15 ‘s nachts en klaarwakker … mijn roomy ligt echter nog te slapen als een roosje , euhmm nee geen roosje als een beer . Toch nog even in slaap proberen geraken . Het lukt me waarempel maar om 5:30 klaarwakker . Mijn road trip-bondgenoten zijn kort daarna wakker en om 6:30 kan onze tocht beginnen . Eerste stop vandaag is Montezuma Castle . Een prachtige omgeving wacht ons . Montezuma Castle is een Indianen nederzetting die in de rotsen leefden , echt bizar , maar zeer knap om af te zien . Na de nodige fotomomenten , zijn we hier klaar en trekken we verder richting Sedona . De mooie rode rotsformaties in Sedona zijn adembenemend mooi . Cathedral rock , Bell Rock , noem maar , één voor één echt knap. We stoppen ook nog aan de Chapel of the Holy Cross , een kapel op de rode rotsen waar een boom in staat …. U leest het goed , een boom in het midden van een kapel . Dan rijden we naar Airport Mesa alwaar we een laatste fantastische zicht hebben op de rode vallei .

Het is lunchtime en we gaan naar Jay Bird’s Nashville hot chicken om…. Je raadt het nooit : kip te eten . Heel lekker weeral . En zeker lekker omdat Eric trakteert met gevonden geld . Eric had in alle tumult op Heathrow toch 1 gelukje gehad , hij had 140 Dollar ‘gevonden’.

We rijden dan Sedona uit en aan onze oren merken we dat we hoogte winnen , we zitten ondertussen op een kleine 3000 meter hoogte en het begint te sneeuwen nu . We stoppen dan ook nog aan Oak creek Vista point  om nog wat uitzichten vast te leggen . Hierna rijden we door naar Flagstaff waar we eerst de plaatselijke mall bezoeken . Uiteindelijk scoort enkel Jordi hier wat petten dus geene vette … dan op naar Wallmart voor wat inkopen en ook voor de apotheek . Witteke heeft al 2 dagen last van hoofdpijn en ikzelf heb weer draainissen , motion sickness denk ik . Onze score hier is dus wat medicijnen , ik denk dat we al wat door onze kader zitten . Dat is snel.

We rijden nu nog even naar North Arizona University en we zien weer een paar leuke sportvelden . We rijden ook even over de historic route 66 . We willen dan gaan avondeten in een Mexicaan maar daar is een 40 minuten wait-time dus we gaan dan maar naar Texas Roadhouse . Eric wou echt goede steak eten, dat gaan we hier wel vinden . Het eten was echt lekker . Nu nog even op de kamer een budweiserke binnen gieten , nagenieten van een heerlijke dag , blog bijwerken en de route voor morgen nog wat ‘tweaken’ . Tot morgen vriendjes .

1. Ingrid:
    9 maart 2024
    Oooh zalig … toch leuk als je het zelf al gezien hebt. Memories ❤️ zooo mooi daar 🤩
    Tot morgen

Jouw reactie