Arizona 16 maart

17 maart 2024 - Catalina Foothills, Arizona, Verenigde Staten

Chad en ik zijn vandaag vroeg op , 6:00 . We lagen er dan ook vroeg in gisteren . We gaan ontbijten (van mijn intermittent fasting is hier in de states niet veel in huis gekomen) en vertrekken rond 7:45 richting Tombstone, the old wild west dus . Rond 9:15 parkeren we ter plaatse . We zijn bijna de enige mensen die ‘normaal’ gekleed zijn , misschien dus wel abnormaal . Al de andere mensen zijn cowboy’s . Er heerst ook een geweldig sfeertje  . We bezoeken alle bekende plaatsen , maar we beginnen bij het birdcage theater . De legende heeft het dat hier het langste pokerspel ooit is gespeeld , 8 uur lang . Cowboy’s die wilden deelnemen , moesten soms 3 dagen wachten . Er liggen veel oude memorabilia, gaande van revolvers over flessen , zadels , echt van alles . Leuk om te zien . Om 11:00 gaan we naar de show kijken aan de OK Corral , de gunfight dus … het is leuk om zien , maar eigenlijk slecht geacteerd , de typische tourist trap dus , maar we zijn toch tevreden dat we dit gezien hebben . Dan gaan we iets drinken in Wyatt Earp’s Oriental en vervolgens eten in Big Nosed Kate’s saloon . Allemaal speciaal om te zien en mee te maken en the food is good 😀

Het is nu kort na de middag en we overleggen even over onze volgende stap . Uiteindelijk wint mijn keuze het , het wordt Sabino Canyon recreational Park . We kunnen hier ook binnen met de National Park pas , dus dat is al een meevaller . Het is een park , weer met veel cacti waar ook een riviertje doorloopt en een dam is . We wandelen hier een km of 4 dus eindelijk nog eens wat ‘fysieke’ activiteit 😀…. Het is mooi om zien weer en de wandeling met het nodige bijpraten doet weer goed . Om 16:30 trekken we terug naar het hotel . We gaan weer even in de hot tub en het zwembad , het weer is vandaag echt fantastisch , vandaar . Dan ff douchen en op naar diner . Steakhouse it is . Outback nog eens . Het laatste avondmaal met mijn buddy is een topper , steak and lobster , een rood wijntje dabei en we zijn voldaan . Weeral een topdag , maar ook weeral een afscheid want Chad vertrekt morgenvroeg om 4:00.

Wat een supertrip tot nu , maar wat haat ik dat afscheid nemen , altijd een krop in de keel .

Tot morgen !

1. Ingrid:
    17 maart 2024
    Een superleuke trip om te volgen 👍.
    Zouden er wel goed geacteerde gunfights bestaan ? In Cody hadden wij ons er ook veel van voorgesteld, wat was dat zeg … voor ons werd het slapstick 🤣
    Tot morgen 😎
  2. Ray:
    17 maart 2024
    Helaba John Wayne, net uw verhalen gelezen en yep hiha ziet er weer a trip to remember uit. Maar de family time met Zane zal het topstuk zijn van deze trip.
    Enjoy big Boss
  3. Family Hendrickx on tour:
    19 maart 2024
    🤠🤠
  4. Ray:
    19 maart 2024
    Man man man, wat een avonturen beleef je toch en dan laten ze alleen achter. Top verslag om je te volgen met wat er allemaal gebeurt. Tof dat je snoepie voor Ty gevonden hebt zodat hij blij kan zijn als je terug bent. See you wel 😉als je terug bent. Enjoy big Boss.

Jouw reactie