To Bee or not to Bee …

6 juni 2023 - Karlovac, Kroatië

06/06/2023

Vandaag waren we zoals gezegd met het team om 6:15 in Berchem-Station afgesproken . En het onmogelijke is gebeurd …. Iedereen was er op tijd . Om 6:38 zitten we op de IC richting Schiphol . De treinrit brengt ons om 8:25 in Schiphol en stipt om 8:50 staan we aan de incheckbalie .  Hier blijkt dat onze Amerikaanse pitcher niet in het systeem staat … ff paniek , regroup en uiteindelijk blijkt het een spellingsfout en vinden ze hem toch . Nu met zijn allen door security en dan nog een uurtje wachten aan de gate . De gasten zijn allemaal heel kalm , waarschijnlijk door het vroege opstaan 😃 . Onze vlucht brengt ons in een kleine 2 uur in Zagreb … en het dient gezegd , langer dan 2 uur had ik deze kleine seats echt niet volgehouden . Even wachten op onze bagage nu . Alhoewel alle bagage er is , toch een kleine tegenvaller , Xanders koffer is beschadigd 😭 we gaan dit even aangeven voor de verzekering en uiteindelijk verloopt dit ook vrij vlot . We gaan door customs en worden hier opgewacht door Erwin , MJ en onze plaatselijke gids , Anna . Rond 14:00 zitten we dan in de bus richting Karlovac.

De busrit duurt een dik uur , maar nous sommes arrivé . Even naar de lokale supermarkt en om 17:30 onze eerste teammeeting . 18:00 diner in Hotel Europe … lekker lekker , of toch niet echt . Na het diner gaan TJ, Marc en ikzelf naar de technical meeting waar alle fieldrules en dergelijke worden besproken . TJ was door de drukte wel onze affidavit vergeten , maar kolt goed , die mogen we morgen nog afgeven . We bekijken uiteraard ook even het veld . Hoewel het er ok uit ziet komt het veld nog niet in de buurt van wat we in Rouen zien . Na de technical meeting terug naar het hotel , even een drankje en ready for bed … it was a long day .