We’re on a mission …

12 april 2023 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Dag 11, 11/04/2023

vandaag nemen we al weer afscheid van de beach . “Stop de tijd, iemand !”

We zijn allemaal redelijk vroeg wakker , dus we pakken in , laden de auto terug in , iets waar we al heel goed in geworden zijn en ‘en route’ . Onze eerste stop is na een dik uur rijden in het grensstadje McAllen . Even wat shoppen alhier en Dicks , Marshalls , Ross en Target staan op het programma . We laten Ty een plek voor de lunch kiezen en het wordt ‘Jack in the box’ . Straf , toch weer hamburger met frietjes 😃. We hadden in onze planning staan om tijdig in San Antonio te zijn om daar vandaag al de mission San Jose te bezoeken , dus ik merk op dat we ons stilaan moeten gaan haasten aangezien dit om 17:00 sluit . Dit is toch nog een kleine 400 km dus off we go . We rijden dit stuk in één trek door , afgezien van een controle door de US border patrol . Gelukkig hadden die snel door dat we geen mensensmokkelaars waren …

rond 16:00 zijn we dan toch bij de San Jose mission , werelderfgoed waarempel .
hier de uitleg over de Mission :

eigenlijk dus Europeanen die de inheemse bevolking in de 18de eeuw de Europese levensstijl wilden laten opnemen .
Tevens wordt dit nu gezien als Nationaal Park dus naar goede gewoonte doet Ty hier het junior ranger programma . Dit moet wel op een supersnel tempo aangezien het bijna sluit, maar hij lukt hier dus wel in . Om 16:58 legt hij de pledge af en wordt hij ingezworen als junior ranger en krijgt hij zijn badge .
Het relaxe van de beach is er af want alles moet op tempo gebeuren vandaag , we willen immers naar een wedstrijd van de San Antonio Missions gaan kijken , het AA team van de San Diego Padres . Zij spelen vandaag tegen de Fresno Roughriders . Terwijl ik naar het hotel rijd , zijn Zane en Gwendy in de auto druk in de weer om tickets te regelen . Oh ja , ze regelen in 1 keer parking , altijd handig . Inchecken in het hotel , bags uit de wagen halen en snel op weg naar het Nelson Wolff Stadium , home of the Missions . Wat een mooi Minor league Stadium alweer , met een capaciteit van een kleine 10.000 mensen . Het toeval is dat het hun home opener is dus heel veel volk . Er is eveneens een flyover van 2 straaljagers , is dat even schrikken . Ja voor zo’n openinggame kan het niet gek genoeg .  Tijdens de wedstrijd gaan we nog een giantpizza halen en Zane en ik scoren in de teamstore elk een t-shirtje . De Missions winnen uiteindelijk met 4-0 . Na de wedstrijd bollen we terug naar ons hotel , weer een geslaagde dag voorbij .

1. Wauters:
    12 april 2023
    Jullie zijn wel een goed team: iemand rijden met de car, anderen tickets voor de baseballwedstrijd fixen, en terwijl ook de parking boeken. En de junior ranger zag dat het goed was. Proficiat
  2. Ingrid:
    12 april 2023
    Wat gaat het inderdaad snel ! Blij jullie te zien genieten in het leuke Texas. Helemaal top ook om de blog te volgen. Geniet er nog van met jullie top team 🥰❤️