Hurghada 5 en 6 april

7 april 2024 - Hurghada, Egypte

Vrijdag 5 april staat in het teken van grenzen verleggen voor Ty…. Na het ontbijt begeven we ons voor de eerste keer naar het strand . Het is voor ons de eerste keer dat we in de Rode Zee gaan zwemmen . Het water is fris , maar volgens ons is het zwembad toch frisser. Dus we duiken er gretig in. Ty ziet ons

Drijven in het zoute Rode Zee water en stelt voor zichzelf de opdracht : ‘dat moet ik ook kunnen’, en na een klein uurtje is het zover, hij drijft ook. Nu kan het snorkelen beginnen. Hoewel we hier aan ons strandje niet heel diep en ver gaan, zien we toch al veel vissen en Ty vindt dit heel fijn. We lunchen ook aan het strandbarretje en al hoewel de keuze hier veel minder is, vindt Ty toch zijn gading, namelijk pizza Margarita à volonte. Na de lunch nog meer waterpret en Ty vindt het nu zeer leuk dat hij onderwater kan kijken met zijn snorkelmasker. Rond 17:30 gaan we dan naar onze kamer even opfrissen en diner bij het buffet om 18:30. Vandaag schaft de Egyptische keuken de pot. Niet slecht maar ook niet wauw, al vind ik al de verschillende geitenkazen wel heel lekker. Na het avondeten ons standaarddingetje, richting arcade. Vandaag waagt Ty zich aan de VR rolllercoaster en wat potjes basketball. Rond 21:00 terug in de kamer even netflixen en om 22:00 ‘blaffeturen’ toe.

Zaterdag 6 april, grotendeels hetzelfde schema, ontbijt en dan naar de beach. Vandaag is het nog steeds heel warm, maar wel veel wind. We amuseren ons weer kostelijk, vooral al snorkelend. Ook weer lunchen op het strand. Vandaag leggen we tevens al een boottocht vast voor volgende week dinsdag. We hebben (denken we toch) een privé speedboat gehuurd, dat belooft…

Het avondeten in het buffetrestaurant is deze keer Aziatisch getint. Wel vinden we dat het merkbaar drukker wordt in ons hotel, jammer .

We zijn heel moe van al het zwemmen en om 21:30 is het dan ook al ‘boeken toe’.

Bye bye !

1. Wauters:
    7 april 2024
    Enkele dagen rust zal wel goed doen. En Ty die zich amuseert vind ik ook fijn. Hij wordt nog een echte waterrat. Geniet nog maar wat van zon en zee , lekker eten en zalig nietsdoen. Is ook al eens leuk. Groetjes

Jouw reactie